آنا یارپاق | ایمیل | آرشیو

سولدوز خبر

گونئی آزربایجان میللی حركاتی. سولدوز


ونزوئلا با كمك ایران هواپیمای بدون سرنشین ساخت

ونزوئلا با كمك ایران هواپیمای بدون سرنشین ساخت



خبرگزاری منطقه ای پرنسالاتینا كوبا گزارش داد: این هواپیما روز چهارشنبه به وقت محلی( بامداد پنجشنبه به وقت تهران) در مراسمی با حضور چاوز در پایگاه هوایی شهر 'ماراكای' در مركز ونزوئلا به پرواز درآمد و تصاویر آن از تلویزیون دولتی این كشور پخش شد.

ژنرال 'خولیو مورالس پریتو' رییس شركت صنایع نظامی ونزوئلا گفت كه این هواپیمای بدون سرنشین دیدبانی، دومین سیستم برتر در امریكای جنوبی است و 'برای دفاع ملی ، عملیات شناسایی و امور دیدبانی جنگلها، جاده ها و خطوط انتقال نفت و گاز در هر سطحی' به كار گرفته خواهد شد.

چاوز رییس جمهوری ونزوئلا نیز در این مراسم كه از بطور زنده از شبكه های رادیویی و تلویزیونی كشورش پخش می شد، تاكید كرد كه ساخت این هواپیما 'برای تهاجم به هیچكس نیست بلكه برای دفاع از استقلال ملی و تبدیل ونزوئلا به یك كشور قدرتمند' صورت گرفته است.

وی با اشاره به گزارش رسانه های امریكایی مبنی بر تلاش ونزوئلا برای ساخت هواپیمای بدون سرنشین گفت:'روشن است كه ما كارخانه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین داریم. بله، ما این كار را انجام می دهیم و حق انجام آن را نیز به عنوان یك كشور مستقل داریم.'

چاوز تصریح كرد:'اگر ما همچنان مستعمره و وابسته بودیم، حق چنین كاری را نداشتیم اما ما یك كشور آزاد و مستقل هستیم. در اینجا، ونزوئلاییها حكم می رانند، نه استعمارگران، نوكران آنها، عروسكهای خیمه شب بازی یا دست نشاندگان یانكی ها.'

رییس جمهوری ونزوئلا كه در این مراسم لباس نظامی پوشیده بود، اهمیت طرحهایی كه كشورش برای توسعه و تقویت دفاع ملی در دست اجرا دارد، مورد تاكید قرار داد و اطمینان داد كه آنها را با همكاری ایران، روسیه، چین و دیگر كشورهای متحد به پیش خواهد برد.

چاوز گفت كه صادرات این هواپیماها و دیگر صنایع نظامی ساخت ونزوئلا به كشورهای منطقه نیز برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان كرد: هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ونزوئلا صرفا كاربرد نظامی ندارد بلكه بسیاری از تجهیزات آن برای استفاده های صلح آمیز طراحی و نصب شده است.

به گفته مقامهای دولت ونزوئلا، مهندسان و تكنسین هایی‌ كه این هواپیمای بدون سرنشین را ساخته اند ، دوره های آموزشی خود را در ایران و در چارچوب توافقات همكاری فناوری بین دو كشور گذرانده اند.

ژنرال مورالس گفت كه این هواپیما یكصدكیلومتر برد رادیویی دارد و می تواند بدون سوختگیری به مدت 90 دقیقه تا ارتفاع سه هزار متری پرواز كند.

وی افزود: هواپیمای بدون سرنشین ساخت ونزوئلا موسوم به 'آرپیا' كه چهار متر عرض و سه متر طول دارد، می تواند در طول روز بطور زنده و مستقیم عكس و فیلم از منطقه عملیاتی خود ارسال كند و كارشناسان در تلاش هستند كه این هواپیما قدرت عملیات در شب را نیز داشته باشد.



+ گؤنده ریلیب جمعه 26 خرداد 1391 ساعت 04:12 یازار سولدوز خبر | 0اؤنر

باش منو

بؤلوم لر

وئبلاگ حاقدا


سولدوز خبر موستقیل اولاراق گونئی آزربایجان میللی حركتین خبرلرین یاییر

لوطفا خبر،مقاله،شعر و ... بو بلاگا گؤنده ریب پایلاشین.
سولدوز خبر
sulduzxaber@yahoo.com

آرشیو

یازارلار

باغلانتیلار

امکانات


|

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ haraylar محفوظ می باشد.