آنا یارپاق | ایمیل | آرشیو

سولدوز خبر

گونئی آزربایجان میللی حركاتی. سولدوز


ابراز نگرانی شدید رئیس كمسیون امنیت مجلس آمریكا از وخامت حال حسین رونقی ملكی

ابراز نگرانی شدید رئیس كمسیون امنیت مجلس آمریكا از وخامت حال حسین رونقی ملكی   

 

بیانیه رئیس كمسیون امنیت مجلس سنای امریكا و ابراز نگرانی شدید از وخامت حال حسین رونقی ملكی

 

در پاسخ به گزارش‌ها نگران كننده در مورد حسین رونقی ملكی، فعال آزادی اینترنت كه به خاطر توهین به رهبری در ایران در زندان است، و جانش بخاطر اعتصاب غذا در معرض خطر قرار دارد، سناتور جمهوریخواه، كریس اسمیت، رئیس كمسیون امنیت و روابط اروپا در مجلس سنای امریكا، در واشنگتن بیانیه ای صادر كرده است.

 

 متن این بیانیه كه توسط خبرگزاری هرانا ترجمه شده است به شرح زیر است:

 

 «من عمیقا نگران سلامتی حسین رونقی ملكی زندانی سیاسی در ایران هستم كه از مشكلات كلیه رنج می‌برد. از حكومت ایران درخواست فوری دارم تا برای آقای رونقی ملكی مراقبت‌های پزشكی فوری و مناسب مورد درخواست كه تاكنون پذریفته نشده را فراهم كنند. این حقیقت كه آقای رونقی ملكی با این شرایط هنوز در زندان است نشان می‌دهد كه امروزه چه عدالت هجو آمیزی در ایران حاكم است. حسین رونقی ملكی، یكی از اولین كسانی كه سانسور شدید اینترنتی در ایران را به چالش كشید، شدیدا تحت فشار سیاسی قرار گرفت و به ۱۵ سال حبس محكوم شد. این حكم نباید به حكم مرگ او تبدیل شود. محرومیت هدفمند وی و دیگر زندانیان سیاسی از مراقبت‌های پزشكی، نقض فاحش حقوق بشر است و بایستی فورا متوقف شود.»

 

 «درسالهای اخیر، حكومت‌های سركوبگر، اینترنت را از یك فضای آزاد به یك محیط مورد دلخواه دیكتاتور تبدیل كرده‌اند. هر روز شاهدیم كه فعالان دموكراسی‌خواه بیشتری از طریق سانسور روبه افزایش اینترنت دستگیر می‌شوند و ابزارهای نظارتی توسط حكومت‌های چون ایران، چین، بلاروس، مصر، سوریه و بسیاری از كشورهای دیگر جهان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. برای فعالین آنلاین مخاطرات مرگ و زندگی پیش می‌آید و ما بایستی از آن‌ها حمایت و پشتیبانی كنیم.»

 

شایان ذكر است كه این سناتور حامی «اصل آزادی آنلاین جهانی ۲۰۱۲ (اچ. آر. ۳۶۰۵)» می‌باشد.



گوناز تی وی



+ گؤنده ریلیب یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 11:59 یازار سولدوز خبر | 0اؤنر

باش منو

بؤلوم لر

وئبلاگ حاقدا


سولدوز خبر موستقیل اولاراق گونئی آزربایجان میللی حركتین خبرلرین یاییر

لوطفا خبر،مقاله،شعر و ... بو بلاگا گؤنده ریب پایلاشین.
سولدوز خبر
sulduzxaber@yahoo.com

آرشیو

یازارلار

باغلانتیلار

امکانات


|

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ haraylar محفوظ می باشد.