آنا یارپاق | ایمیل | آرشیو

سولدوز خبر

گونئی آزربایجان میللی حركاتی. سولدوز


آزربایجان منتظر بودجه های ملی نباشد،خودتان با بودجه خودتان دریاچه را احیا كنید

آزربایجان منتظر بودجه های ملی نباشد،خودتان با بودجه خودتان دریاچه را احیا كنید


آذوح: مصطفی پورمحمدی در نشست «بررسی وضعیت دریاچه ارومیه» كه با حضور اساتید دانشگاه ارومیه برگزار شد اظهاركرد: امروزه بحث زیست محیطی در دنیا حائز اهمیت ویژه است و این مقوله از نظر توسعه‌ای، بین‌المللی، اجتماعی و حتی سیاسی و امنیتی نیز قابل توجه است.

وی در ادامه به عوامل بحران زیست محیطی در كشور اشاره كرد و افزود: طبیعت در مناطقی از كشور دچار خشكسالی است؛ افزایش جمعیت، تغییر پدیده‌های جوی در كشور و بیرون از كشور، صنعتی شدن و... از عواملی است كه بر محیط زیست تأثیر دارد.

به گزارش آذوح رییس سازمان بازرسی كل كشور در ادامه با بیان اینكه سازمان بازرسی مسئولیت اجرایی ندارد، گفت: سازمان بازرسی كل كشور سعی می‌كند امور را تعقیب كرده تا درست پیش برود و بر حسن جریان امور نظارت دارد؛ درباره دریاچه ارومیه حداقل از این جلسه فهمیدیم كه اجرا خوب پیش نرفته و برنامه ریزی‌ها خوب انجام نمی‌شود، این به معنای آن نیست كه برای دریاچه ارومیه كار نمی‌شود، كار‌های خوبی صورت گرفته ولی كافی نیست؛ معتقدم باید رویكرد و نگاه ما به پژوهش تغییر كند. متأسفانه بسیاری از تصمیم گیری‌ها متكی به عقبه كارشناسی نیست.

وی با اشاره به اینكه مسئولان برای تصمیم گیری درباره دریاچه ارومیه باید به پژوهش‌های مراكز علمی اتكا كنند، افزود: استان آذربایجان غربی دارای موسسه تحقیقاتی و اساتید برجسته است و نهادهای تصمیم گیرنده درباره دریاچه ارومیه یا به صورت واگذاری و یا به شكل مشاركتی باید با این مراكز همكاری داشته باشند چراكه این ظرفیت استانی است كه باید برای حل بحران این دریاچه به كار گرفته شود.

پورمحمدی هم‌چنین با تاكید بر اینكه برای حل بحران دریاچه ارومیه باید در وهله‌ی اول از ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی استفاده كرد، گفت: اگر بحران این دریاچه از نظر صاحب نظران استان جدی است پس باید از خود استان شروع كنیم؛ باید از بخشی از بریز و بپاش‌های همین استان پرهیز و بودجه آن را برای رفع معضل دریاچه ارومیه به كار بست. در استان، نباید منتظر بودجه‌های ملی باشید و اگر بحران است باید هر سال مقداری از بودجه‌های استان را به این موضوع اختصاص دهید، همچنین باید مانع هرز منابع آب و برداشت‌های غیرمجاز شوید.



+ گؤنده ریلیب پنجشنبه 18 خرداد 1391 ساعت 09:04 یازار سولدوز خبر | 0اؤنر

باش منو

بؤلوم لر

وئبلاگ حاقدا


سولدوز خبر موستقیل اولاراق گونئی آزربایجان میللی حركتین خبرلرین یاییر

لوطفا خبر،مقاله،شعر و ... بو بلاگا گؤنده ریب پایلاشین.
سولدوز خبر
sulduzxaber@yahoo.com

آرشیو

یازارلار

باغلانتیلار

امکانات


|

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ haraylar محفوظ می باشد.