آنا یارپاق | ایمیل | آرشیو

سولدوز خبر

گونئی آزربایجان میللی حركاتی. سولدوز


فراخوان طیف فعالین مستقل حركت ملی آزربایجان جنوبی برای گرامیداشت قیام خونین 1 خرداد 85

6 سال پیش ملت غیرتمند آزربایجان در خرداد ماه سال 1385 در پی انتشار كاریكاتور تحقیر آمیز و نژادپرستانه از سوی روزنامه دولتی ایران به خیابان ها ریخته وحماسه ای عظیم آفریدند. میلیونها تورك آزربایجانی در تبریز و سایر شهرهای آزربایجان كه از سیاستهای راسیستی حاكمیت ایران در طول 80 سال گذشته به جان آمده بودند با فریاد های ‌‌(( هارای هارای من توركم )) همچون مشتی پولادین ومحكم به سیاستهای نژاد پرستانه حاكمیت اعتراض كردند .

در قیام خونین خرداد 85 تعدادی از جوانان غیور وطنمان شهید و تعداد زیادی از ملتمان روانه زندانهای حاكمیت راسیستی ایران شدند .اكنون در ششمین سالگرد قیام 1 خرداد 85 حركت ملی آزربایجان رفته رفته منسجم تر , هدفمندتر و قدرتمند تر گشته , همچنین امسال علاوه بر درد های ملی قبلی دردی دیگر نیز بر ملتمان افزوده گشته است . دریاچه اورمیه , این نگین بی همتای آزربایجان سال هاست كه با سیاستهای تبعیض آمیز حاكمیت به حالت مرگ حتمی خود رسیده است .

حاكمیت ایران با ایجاد دهها سد بر روی آبریز های دریاچه اورمیه عمداً دریاچه را خشكانده و حیات میلیونها آزربایجانی را به مخاطره انداخته است .

ملت فهیم و غیور آزربایجان ! خشكیده شدن دریاچه اورمیه به منزله خشكیدن آزربایجان سرسبزمان و تبدیل سرزمینمان به شوره زاری از نمك خواهد بود .

فریاد های ملتمان در طول سالهای گذشته نه تنها اثری بر گوشهای كر شده حاكمان ایران نداشته بلكه مسئولین هر روز با دادن وعده های پوچ و غیر عملی در واقع در پی تحمیق و تحقیر ملتمان و خرید زمان برای خشكاندن دریاچه اورمیه و عملی كردن پروژه شومشان بر علیه آزربایجان هستند .

وعده اخیر رها سازی 200000000 متر مكعب آب سد ها به دریاچه اورمیه جز احمق فرض كردن ملتمان چیزی بیش نیست , چرا كه با فرض مساحت دریاچه اورمیه اگر این مقدار آب با كانال كشی های مجهز و بدون اتلاف و تبخیر به دریاچه برسد تنها چند سانتیمتر آب دریاچه را بالا خواهد آورد . این وعده  و وعده هایی اینچنینی اگر تحمیق ملت آزربایجان نیست پس چیست ؟

طیف فعالین مستقل حركت ملی آزربایجان جنوبی با درك شرایط خطیر كنونی برای آزربایجانمان و آینده ای كه در انتظار این ملت است از كلیه ملت شریف آزربایجان می خواهد با حضور گسترده ی خود در سالگرد حماسه خرداد ماه 85 بار دیگر حقوق ملی و انسانی خود همچون حق تحصیل به زبان مادری , رفع تبعیض های سیاسی , اجتماعی و اقتصادی و نیز حفاظت و حمایت از دریاچه اورمیه را به عنوان خواسته های به حق خویش به گوش مسئولین كشوری و سازمان های بین المللی برسانند .دوشنبه 1 خرداد سال 1391 یك بار دیگر به دنیا نشان خواهیم داد كه ما همان ملت قهرمان آزربایجان , همان فرزندان بزرگ مردانی همچون بابك خرمدین ها , ستار خان ها و پیشه وری ها هستیم .

عزیزان , منطقه خاورمیانه شرایط بسیار حساس و تاریخی را می گذراند بعد از این دیگر ملت های ترسو جایی در تاریخ نخواهند داشت .

دوشنبه اول خرداد 1391 نشان خواهیم داد كه ما ملت نترس و قهرمان آزربایجان هستیم . ترس دیگر بر ما حرام است چرا كه وطنمان در حال نابودی مطلق قرار دارد . ترس دیگر بر ما حرام است چرا كه جوانان وطنمان از بیكاری زجر میكشند ترس بر ما حرام است چرا كه هستی ملتمان با گسترش بیكاری , فقر , فحشا و مواد مخدر رو به نابودی است .

و شما ای آزربایجانی های فهیم و غیور آیا در این روز در خانه هایتان خواهید نشست ؟ بودن حتی یك دقیقه ای شما حتی اگر شده با سكوتتان نشان خواهید داد كه ما هستیم , ما نمرده ایم و هیچ كس نمیتواند آزربایجان را تحقیر و تخریب نماید .

از تمامی طیف ها و تشكلات ملی درخواست می گردد با اتحاد و همدلی این روز تاریخی را تاریخی دوباره رقم زنند .

مكان : تبریز , خیابان راسته كوچه تا استانداری

زمان : دوشنبه 1 خرداد 1391  ساعت 6 بعد از ظهر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مكان: اورمیه ، خیابان عطایی ــ امام

زمان : دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 6 بعد از ظهر



+ گؤنده ریلیب یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 12:13 یازار سولدوز خبر | 0اؤنر

باش منو

بؤلوم لر

وئبلاگ حاقدا


سولدوز خبر موستقیل اولاراق گونئی آزربایجان میللی حركتین خبرلرین یاییر

لوطفا خبر،مقاله،شعر و ... بو بلاگا گؤنده ریب پایلاشین.
سولدوز خبر
sulduzxaber@yahoo.com

آرشیو

یازارلار

باغلانتیلار

امکانات


|

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ haraylar محفوظ می باشد.